Tuesday, August 30, 2011

30 Ogos 2011, Rabu ( Aidilfitri 2011 )

Bangun pagi lewat, x macam raya2 sebelum ni. Ma duk bising sbb smua x bangun, dah x tahan aku bangun mandi. pakai baju baru, kaler kuning siot,lawa tp besar. Dah pakai rasa Ok plak, x faham aku. Yes tiba masa semayang raya, ingat nak semayang kat surau tp dah abah ajak g semayang kat masjid, join jela. better masjid katanya, imam syle. Ntah apa apa la big boss, imam pun ada style gak ker?. Btw kat sane aku jumpa dengan tuan haji, aka ayah jamilah. borak pasal belaja kejap. X rapat sangat dengan dia tp jumpa tegur la. Tuk imam brief pasal solat aidilfitri then solat. 2 rakaat,2 khutbah. Fuh lama, tp semua dalam khutbah tu betul, xkan salahkan. Ada tersentuh gak hati ni dengar khutbah. Till next year la aku boleh dengar balik.

Balik, snap gambar bersama family.banyak la jugak...

 Aku ngn Adik perempuan, Ada

 Salam dengan Big Bosses

 Anak ke2
Anak ke3

Ma, Aku, Abah

 Ma,aku, abah,ada
 My beloved Mum
 My beloved farther


 Satu Family, abah jah xdop


Dengan Younger bro, Zehe


Dah pukul 12.30 pm. walaupun aku beraya 2-3 buah rumah, letih mmg kaw2. umah tok cik, umah we, umah tok ngah, umah tok su, dari pagi ak cari sate baru td jumpa umah tok su. haha.Nice one, bantai sampai 10 cucuk. Asalnya kitorang xnak pg umah tok su tp last2 g gak. Nasib pegi, dapatlah duit zakat rm100 dr Tok su. Arigato Tok su, biar la duit tu boleh ko abah pom.

Dah sampai umah, aku tido, letih. Layan facebook jap then Bing sampai pukul 5.30pm. Dalam2 tido tu macam2 tetamu datang, x lena kot tido kat luar, dah serabut aku masuk bilik sambung tido. Xnak ambek tahu sapa datang beraya.

Petang after asar kitorang proceed program raya ke rumah MakCik Joh, Che ngah, Tok Su Lah, Pok Ngah Mat...( semua belah ma ). Enjoy x enjoy tp nila titik permulaan duit raya aku, drpd 0 kepada 40 ringgit. Alhamdulillah bertambah rezeki. Jumpa Kak Na, Tok su, Che Ngah, Che su etc.. Sebenarnya aku kurang sikit dengan family belah ma, cuma yg Ok dengan Che Su, Che Ngah, Pok min je. Lain2 x berapa kenal. Dengan Umi pun x berapa ( Kakak Ma ).

Jap2 aku rasa grammar aku berterabur hari ni..baik stop lu sebelum semakin melalut...sori guys.. not in a good mood..haha..letih...

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts