Monday, August 29, 2011

29 Ogos 2011, Isnin ( Esok Raya )

Konpem2 esok raya. Smua budak kampung aku n sanak saudara duk bising pasal nak raya. Kalau cakap pasal kelengkapan aku, aku ada baju melayu sahaja. Selipa jepun x terbeli tadi, sbb abah, ada n Zehe x jumpa SJ yang aku nak, ak dah ada kaler oren dengan ungu then aku xnak hitam or putih, saiz 10.5. Malang bagi aku, diorang x jumpa selipar yang aku nak. Xpela selipar jepun kuning (yang rm1++) cun gak. boleh la drpada xde.

Lepak umah We jap pagi ni sementara tunggu lappy download FF9 disk 2, hari ni Che da dengan ayah cik dah sampai besut. lama x jumpa diorang smua. tp ak xde masa nak luangkan masa dengan smua orang, got to study again. X abes2 aku study. nak buat mcm mane dah nama pun student. Esok off la study sbb all out kumpul duit raya. Aku tunggu along datang sini tp x datang2, zuhur aku balik umah dengan Fixie, walaupun tayar tebal tetap fixie di hati aku. Xde gambar Mr fixie, nanti esok aku snap.

Aku rasa menantu yang paling rapat dengan aki adalah ayah da. sebab minat diorang sama, minat pelihara burung. Macam2 jenis burung yang diorang minat, ak x sure apa yang ada kat birdie tp serius x bosan diorang nengok burung. Selagi ianya merapatkan silaturahim aku x kisah apa yang 'ada' kat Mr birdie. Yang aku minat kat bridie, kaler diorang, paling best kalau kaler oren. mmg ak beli/tangkap la yg kaler oren. Sedap mata memandang.

lagi satu hari ni berbuka kat sana, balik aku tido, sejak balik kampung ni, petang2 asyik tido. Letih sangat kot, x pun sbb dah terbiasa. Bangun2 pegi umah We balik untuk preparation berbuka. Hari ni main menu dia Nasi Beriani.  Sori to say tp aku x minat sangat nasi beriani. Satu lagi ayam masin sikit, mungkin sbb lidah aku, Che and cakap dah OK. Kena adjust balik taste bud aku.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts