Wednesday, September 19, 2012

19 September 2012, Wednesday ( MRSM Besut )


I just love the atmosphere in MRSM Besut, semua budak2 pandang kitorang dengan pandangan aneh. Dah mcam pelarian plak. Hello, abang & kakak ni grade tahu 2008, maksud aku SPM 08. Xyah nak tengok pelik sangat. Kami student sini, bekas student sini.

Btw aku g dengan Zul, pp, iera, miah, aizuki. Zul ambek pp,aku,miah, iera. Aizuki naik teksi, Mahal jugak kalu naik teksi ke besut.

First of all, aku terkejut giler bila dapat kol dari iera. tunggu jap sebelum angkat. Nampak macam penting jer so boleh la nak angkat. Dia cakap ada depan rumah. X percaya x percaya, then aku dengr suara zul. yang ni logik sikit klu ada depan rumah aku sebab zul penah datang sini. Tengok kat luar, memang diorang datang!!!! gilos lu x mandi lagi ni, tapi nasib baik iera jer pompuan, xde la malu sangat x mandi lagi. Haha..member kamceng aku kot.

Kalau cakap awal2 kan senang, dah jadi macam ni kena la korang tunggu aku mandi. Nak kena lunch lagi kat sini, aizuki dah tunggu kat maktab. Kesian. Ma dah beli nasi air so nak x nak kena la makan.Ok gak konpem semua lapar. Tengok iera macam lapar sangat jer. Tunggu zul siap makan dah 10 minit. Next is umah miah ambek, miah. Kampung Pak De Malek. Kat mano tu?walaupun aku lahir di besut, x kenal eh kg pelik2. haha. X susah mano pun nak cari rumah dia. Jalan simple walaupun kedalam sikit.

Jumpa Tce Huda, sembang2 kejap tapi sayang tce ada keje xleh berborak lama lama. Then nak jumpa Pn Roslina, cikgu kaunselor pun ada kerja xde kat bilik. Duk lama2 dalam maktab ni baut kitorang segan, budak2 pandang semacam. haha. Awek2 sekolah tengok kot, malu kome.

Then jumpa Tce Saidah, eh dia kenal lagi aku.Lama x jumpa tce duk asyik dengan baby boy dia. 4 Bulan katanya, anak sulong dah 4 tahun. Seronok sangat jumpa tce, you teach me a lot. Macam mana ntah aku boleh kenal tce. Semua sebab olimpiad math rasanya. Nice one tce. I am really thankful, also grateful, Alhamdulillah.

Yang ni sedih sikit, biasa la klu jumpa cikgu yang kita x kenal kita.Tce azi panggil aku abang jer. Tce Salwa tadi kenal jer aku. X kisah pun no big deal tapi mesti dia rasa x best sebab x kenal aku. No hard feeling la tce x expect pun Tce tahu nama i. i mean tce xmengajar saya, and jumpa pun jarang2. It is ok la. Tiba2 syafiq dengan muni datang sini. Ya Allah jodoh betul, ker memang diorang dah plan nak datang sekali, aizuki maybe? It is good to see syafiq my ex homeroom bro.

Masuk ke pejabat ambek sijil SPM, kesian miah kena buat surat untuk eyus. Akak ni pun straight sangat la. bg jela, ni nak kena buat surat, rumit.

Time nak semayang zuhur kat surau terjumpa sorang budak ni. Memang aku kenal sangat. Dulu ada la aku buli, not really a bully, just mintak tolong ambek air, benda2 simple. Aku x rasa budak ni dorm aku tapi memang aku kenal. Lupa nama dia tadi, gaya bercakap berlagak & macam benci aku jer, konpem dia kenal aku ni. aku tel joe pun dia cakap x kenal tapi klau joe tengok aku rasa mesti kenal. common sangat budak2 ni dengan batch kitorang. Suaru kat asrama pun dah baru. wah sure lots of things happen when we are not around.

next? ke kanten cari makan, lapar2. Aizuki lagi la lapar. Kesian. So bg la korang naik kete, aku miah muni syafiq jalan kaki.

Kali ni jumpa cikgu yusri, yang ni xpe sebab kenal aku boleh la berborak panjang sikit. Cikgu macam sedih jer dengan prestasi sekolah sekarang ni. But then KH still lagi 100% dapat A, perform habis kot. Nice one cikgu. cara cikgu mengajar pun style. I like it, tadi ad tanya budak form 3, dia cakap cikgu ajar terbaik.

Then Tce Nona, kelas dia hampir habis, Dia mintak tunggu sebab nak belanja kitorang makan KFC. Dah lama x makan KFC semenjak ada Mc D kat seri iskandar.

pergh, RM200 tce bg for KFC, ni banyak sangat ni, iki dah guna semaximum mungkin, Total semua RM160++. Banyak doe habis tapi xpe, makan bapak puas. Ayam 3 ketul bai. kenyang2. Thanks a lot tce, you are the best. X dapat nak ikut g umah eyus. Sorry la ye kawan, hari dah lewat dan diorang nak balik terus, x dapat nak hantar aku. It is better for me balik dengan syafiq. Terus ke rumah. Diorang terus balik maktab.

At the end i really enjoy my life today, friends sure make your life more beautiful












0 comments:

Post a Comment

Popular Posts