Wednesday, September 12, 2012

12 September 2012, Wednesday ( a thought to share )


Tajuk post hari ni aku ambek dari member punya blog tittle. haha, pinjam jap eh che da. Just tadi time semayang kat surau waktu zuhur aku ternampak mamat india ni, dulu time aku cuti pun dia duk kat surau ni jugak. sekarang pun still duk sini lagi. Ya Allah, mcam mana la hidup dia seharian agaknya. Kerja? aku x rasa dia kerja. kalau x kerja apa dia boleh buat seharian???? aku yang cuti ni pun, dibekalkan laptop, tv still kebosanan, dia? lagila bosan. Tiap orang latar hidup lain2, oleh itu jangan cepat compare hidup someone dengan kita like 'ehh, bertuahnya dia ada banyak duit, bapak kaya'. Kita x tahu apa masalah yang dia hadapi dalam senang dia tu. Sama jugak dengan 'apa la yang dia boleh buat dengan duit sebanyak tu' kita x tahu mungkin dia lebih happy drpada kita. It is all about everyone life. Yang boleh kita buat ialah tolong menolong antara satu sama lain. aku tersentuh dengan tweet zul semalam.' kalau kita berpendapatan 10000, kita akan hidup dengan cara 10000, kalau kita perpendapatan 500 kita akan hidup dengan cara 500. So at the end it is all the same.

Wah wah, aku tnya ma tadi sape pelakon citer ko yang terindah ni, (munirah), katnya x tahu la ma. Hahaha. biasa ma kenal jer pelakon2 baru kat drama tv3, mesti storyline mengarut sebab biasanya ma tengok jer drama melayu except citer tu memang x sedap. At the end of the drama, aku baru tahu namanya emma maembong. Ni la emma yang budak2 ni asyik tweet semslam and the day before. Sweet orangnya. Tapi muda lagi, sayang x bertudung if bertudung comey lagi. Serius girls sekarang ni lelaki kalau nak buat isteri first akan pandang pakaian, bertutup ker x, if terbukak konpem lelaki xnak. Ni kata2 seorang ustaz. lupa plak nama dia. Tapi 90% betul. Aku sendiri pun nak yang berakhlak mulia, yang tahu tuntutan agama. dapatlah guide aku nanti. hehe

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts