Wednesday, August 15, 2012

14 August 2012, Tuesday ( Cuba tanya diri )


Cuba tanya diri kita, kita ni dikalangan orang yang bersyukur x? mungkin semua jawab ya, ya tu sekadar ye jela. Semua boleh cakap yang kita ni bersyukur tapi xde action pun yang menunjukkan kita bersyukur, ada yang mengeluh sebab x dapat benda yang diinginkan, ada yang marah2 sebab benda yang kita dapat lain  dari yang kita nak. Harus diingat, Allah bagi kita sesuatu yang kita perlukan bukan sesuatu yang kita nak. So apa pun benda yang kita dapat bersyukurlah. 

Same to me, kenapa aku nak bising2 sebab xleh g oversea, klu oversea itu baik untuk aku, maka pergilah aku ke oversea nanti. Rezeki ada dimana mana, sekarang ni apa yang perlu aku buat adalah bersyukur dengan apa yang aku ada. Alhamdulillah.

2 presentation finish today, heat transfer and also persuasive presentation PCS. Alhamdulillah everything went fine. Aku lebih enjoy present pcs drpd heat transfer. Serius aku rasa sepanjang aku ambek pcs ni, aku rasa bersemangat nak present. Awal2 sem hari tu takut bukan main. Sekarang ni semua perasaan tu dah hilang. I enjoy presenting something & watching all my friends' presentation. Macam macam ragam ada. Nice. Sorang macam ni, sorang macam tu. kesimpulannya semua dah cuba yang terbaik. Asalkan kita dah buat yang terbaik maka itulah yang terbaik. 

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts