Friday, August 5, 2011

5 Ogos 2011, Jumaat ( Bazaar Ramadhan )

  Hari ni first ak g bazaar untuk ramdhan tahun ni. Biasanya ak x kluar klau x perlu, kirim kat member2 pun dak ok, tp terasa jugak nak g jalan2 kat bazaar Bandar Universiti. Satu jer yg x best klu g kat tempat2 mcm bazaar ramadhan ( pasar malam/pasar tani/ JJ/Ipoh parade ), bila jumoa dengan org yg kita kenal. mak oii jenuh ak duk angkat tangan konon konon tanda teguran. Yg tu xpe lagi, yg klu kita angkat dye buat dekk..Malu dye tu, fuhhhh boleh buat x keluar bilik 2-3 hari.tp jangan lah anggap diorg sombong, mungkin x perasan kita angkat...

Tgah jalan ni, macam peristiwa la aku nampak, ada satu tu, budak kecik duk nangis sambil didukung ayahnya. Dah mcm xnak berhentui 2. Tup2 mak dye yg duk belakang hulur duit rm1 beberapa keping. Ak ketawa jer dalam hati, xkan la budak2 giler duitkan. But my thought goes wrong skali budak tu senyap la, lupa habis kesedihan yg melanda diri td. Haha. Barula aku tefikir yg budak tu bukan nak sgt duit, just dye nak pegang. Budak2 klau nak sesuatu dye akan usahakan sampai boleh. contohnya td la, msti nak nak something kat bazaar so mak dye bg duit untuk ganti bende tu. Minda kanak2 bukan besar manapun, maknanya duit = Bende yg dye nak..bolehlaa janji berhenti nangis...dah besar nanti tahu la yg kedua - duanya adalah berlainan
Berira buruk untuk hari ni, spek aku patah...patah masa kat masjid An Nur, niat nak betulkan sbb bengkok, last2 patah. Smua ni dah tertulis so ak x kisah sgt, lgpun spek tu mmg ada tanda2 nak meninggalkan aku.. Niat nak beli contact lens tp x jadi sbb dah pukul 7pm, nak berbuka. klu pg jugak lmbat la kitorang berbuka. Spek aku yg lama ada lagi, so xde la terdesak sgt nak beli baru.

Masa tarawwih kat masjid, org dah makin sikit. Dulu ak solat kat luar(xde air cond) sekarang dah leh masuk dalam. Sejuk la sikit dr luar. So klau budak2 main, xdela aku terdengar/terkacau. Satu lagi fenomena, makin hari makin banyak budak2 main kat masjid, ada yg semayang but then ada yg main2 dengan member2. Ada tu ak nampak terlentang tido, dah penat main mungkin. Tp ok jugak la parent bawak anak2 ke masjid, kurang2 diorang terdedah dengan suasana kat sana and sapa tahu nanti dah besar selalu ke masjid. Aminnnn

Hari jugak aku frust sbb x jadi bukak pose kat rumah mama. Dye n family g langkawi ( melawat kak ngah rasanya ). Ingat leh la aku spend masa sikit dengan adik2 angkat. Dah lama dah jumpa diorang, kenal tidak ak x sure klu jumpa sekarang ni. Btw arap2 minggu depan jadila la ye, i am craving for it..

1 comments:

hayat said...

bli ray ban trus yen...

Post a Comment

Popular Posts