Wednesday, August 3, 2011

3 Ogos 2011, Rabu ( U can't change the fact )

Dalam dunia ni bermacam2 fakta wujud, x kira la apa pun janji bende tu fakta..Macam aku, nak je aku x tido semalam tp last2,ambek ko pkul 11.30pm dah terpeleok atas katil..Roomate aku siang2 dah tido lagi, just follow the flow.. Satu lagi fact yg best,bangun sahur pkul 5.30am..ada 20 minit lagi. Maka bergegas la ak dengan Pe e ke Al Quds..Nasi mmg dah xde kat luar tp pakcik tu ambek dr dapur bg kat kitorang (awal beno simpan). Thanks pak cik you are the best at this moment.

Duk lepak2 sambil sahur, kitorang borak pasal commitment sebab banyak assignment ME dalam group sem ni . Pe e boleh yg ala2 pahat. Kalau x ketuk x berbunyi..( ak dah x ingt peribahasa ni tp lebih kurang la). Ni satu lagi fact yg menyakitkan hati. Yg jadi masalah, kalu buat sorang2 lantak ko la nak siapkan bila pun, ni group bro, kalu ko x buat sapa lagi nak buat part engkau. Ak mengaku kadang2 i am just the same like you. kne orang suruh dulu. Tp dunia dah berubah, kalu satu projek orang yg ketuk kita, apa salah satu lagi kita ketuk orang. fair n square. Don't be selfish k, sapa nak beli ikan pahat engkau.....simpan jela...

Kelas aku hari ni Fluid mechanics, ITM ngn MOM. FM ada kuiz, tp kuiz dye x macam kuiz. Dye macam ni, Dr Hussain bg soalan kat slide then kitorang smua termasuk dye discuss soalan tu. Satu lagi nescaya jawapan akan betul sbb dye siap bg jawapan lagi. Kesimpulannya no worry unt uk kuiz fluid,  g ngn kepala kosong pun still dapat jawab.

Beralih kepada kelas MOM, attendance mmg macam biasa, sikit giler. Tp xpe sbb xde kuiz so terselamatlah mana yg x pegi. Kelas pun abes awal heaven la sikit. Semenjak masuk ramadhan ni, smua kelas abes awal. Maybe lecturer letih or dye simpati tgk student yg buat muka ntah apa2. who knows kan?.

Petang aku layan Megaman X6 sampai berbuka, Zul duk sibuk nak buat projek MOM, ak dah cakap relek la zul, anta minggu depan, buat petang2 x best. Tp degil nak buat jugak, biar la janji kerje jalan, aku bukan pahat ke ape, just xde mood, malam ni Insya Allah buat.

Terawih aku buat lapan jer, Nak buat 20 xleh ada komitmen lain but someday aku akan buat 20. Hujan renyai2 kat luar n kadang2 lebat. nak pegi susah,balik lagi susah. Btw aku ngn Pe e redah jer janji sampai bilik. Kat masjid aku jumpa Pekno ngn Abang Din, Abang Din baru balik dr internship n dye cakap berpeluang ke China. perghh mmg best. Pekno plak baru nak inter bulan 9 ni, dpt kat port dickson. Kadang2 aku anggap pekno dah mcm abang aku. Dye la senior yg aku rase rapat sikit. Nak cakap apa2 pun senang. Balik bilik ak pulun smua kerja yg x siap. mana yg termampu la, nak buat smua mmg x nyerrrr adoiiii...

1 comments:

NiDaYanA said...

well.. that is the fact of life. haha~ *sebok*

bagai pahat dengan penukul = nida pun gitu jugop kalo group work.. sabar2.. bulan pose kan ni.. haha~

Post a Comment

Popular Posts