Sunday, February 24, 2013

23 February 2013, Saturday ( Bukit Jambul )


kahkah, ingatkan x memenatkan bila naik bukit jambul ni. Sekali, mak aii, belum sampai puncak dah letih. Kesian. Tengok budak2 kecik naik relek jer, ada pak cik2 yang dah berumur pun relek jgak, aku? dah mengeluh sebab penat. hehs, kena muhasabah diri ni. Muda2 lagi mana boleh mcm ni. Still got a long way to go. Nak sampai puncak ni, mana boleh putus semangat. 

Dipendekkan cerita, ambek masa 15 minit naik bukit jambul. Yes, bukit memang rendah. Yang memenatkan kita, kecuraman bukit ni sendiri. bapak curam. nak kena langkah tinggi2, kena jaga step takut terjatuh, tergelincir bagai. Sebelum ni dah 3 kali aku p hiking, xdelah letih mcm ni. mungkin sebab yang ni on the spot, x sempat nak prepare ap pun. Tahu2, dak2 ni ajak panjat petang tadi. ikut jela. duk rumah bukan buat apa pun. 

Akhirnya, usaha membuahkan hasil, dapat jugak aku menikmati permandangan indah dari puncak bukit jambul. Nampak Queensbay, Knowles, jerejak, penang bridge 1st and 2nd. Jelas and memang lawa. Bertuahnya aku. Alhamdulillah. Sempat jugak aku tengok keindahan penang dari atas ni. Kita x kan dapat sesuatu selagi kita x cuba sebaik mungkin. 

Btw please guys, jangan hilang kad ATM CIMB sebab proses nak buat kad dia teramatlah rumit. Dah 2-3-4 kali aku p CIMB tp x terbuat jugak. kecewa dengan CIMB~~~~

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts